قطره بارانی

دکتر محمدعلی بارانی

قطره بارانی

دکتر محمدعلی بارانی

قطره بارانی
دکتر محمدعلی بارانی استاد دانشگاه


رژیم بعث عراق، با هر بار ناکامی در جبه ‏های جنگ و رویارویی با رزمندگان جان برکف اسلام، برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران، به بمباران مناطق مسکونی ایران اقدام می‏نمود و در همان حال، خود را صلح طلب عنوان می‏کرد.

در یکی از این حملات وحشیانه، در روز بیست و هشتم آذر ۱۳۶۱، شهر دزفول هدف یورش بی‏رحمانه رژیم خونخوار بعث عراق قرار گرفت.
در جریان این حمله موشکی به شهر قهرمان‏ پرور دزفول، ۶۰ غیرنظامی شهید و ۲۸۷ نفر زخمی شدند. اگرچه قبل از این جنایت نیز، هواپیماهای عراقی بارها شهرهای ایران را بمباران کرده و ساکنان غیرنظامی آنها را به خاک و خون کشیده بودند اما حمله به دزفول، اولین حمله گسترده عراق به مناطق مسکونی به وسیله موشک‏های زمین به زمین بود.

عملیات در سید صادق

در ۲۸ آذر ۱۳۵۹ جبهه میانی شاهد یک نبرد نسبتاً سنگین بود. این درگیری با حمله نیروهای خودی در منطقه سیدصادق (در شمال سرپل ذهاب) به یکی از معابر وصولی به این بخش توسط نیروهایی از سپاه و ارتش انجام شد.
در این نبرد هوانیروز با انهدام ۱۷ تانک و نفربر دشمن، نقش قابل توجهی ایفا نمود. در این عملیات علاوه بر انهدام یک گردان پیاده دشمن، ۱۵ تن از آنها به اسارت درآمدند و از نیروهای خودی، ۷ تن شهید و ۱۰ نفر مجروح شدند.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۸
محمدعلی بارانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">