قطره بارانی

دکتر محمدعلی بارانی

قطره بارانی

دکتر محمدعلی بارانی

قطره بارانی
دکتر محمدعلی بارانی استاد دانشگاه

 

 

 

 

 

 

 

شهید احمد لاچینانی

 

 

شهید غلامرضا لاچینانی

 

 

شهیدان ناصر، علی محمد و مسعود خودسیانی

 

 

شهیدان خودسیانی

 

 

 

 

جاذبه های گردشگری شهرستان گنبد کاوس



 

 

 

 

 

آبشارهای گلستان

 

 

 

 


عملیات بدر

بسیجی شهید حیدر علی بارانی

از راست جانباز شهید علی نسب،‌ سردار شهید یوسف سجودی،‌ سردار شهید علی خداداد و سردار محمدعلی بارانی


عملیات خیبر

والفجر 6

راهپیمایی عظیم اربعین






شهید مدافع حرم سردار حسن شاطری

 

شهید مدافع حرم سردار الله دادی

 

 

شهید احمد قنبریان

 

شهید دستواره

 

سردار شهید حسین املاکی

سردار شهید عسگری


سردار شهید کوهستانی

شهید مدافع حرم رسول خلیلی

 

                             سردار شهید طوسی - معاون لشگر 25 کربلا

 

 

منطقه جنوب

 

منطقه جنوب

 

 

شهید صمد اسودی، فرمانده دلاور گردان امام حسین(ع) و محمدعلی بارانی

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

بیانات مقام معظم رهبری :

 

به عقیده‌ی من، جوان ایرانی برای اوّل شدن در دنیا، هیچ چیز کم ندارد. جوان ایرانی با استعداد است.       ۱۳۷۶/۰۶/۱۵









قهرمانان تبریک                   تبریک قهرمانان تبریک

به مناسبت قهرمانی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان پس از 22 سال در مسابقات جهانی (کرواسی 2018)

این افتخار در حالی بدست آمد که فرنگی کاران نوجوان برای سومین بار در جهان به عنوان قهرمانی رسیدند و تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان پس از 22 سال (1996 در تهران) و برای اولین بار در خارج از ایران به صورت همزمان به عنوان قهرمانی رقابت های جهانی رسیدند.










































 
 

بسمه تعالی

 

 یادداشت روز        1397/04/09

 بمباران شیمیایی سردشت

 

 

بیماری فراموشی عجب بیماری خطرناکی ­است؟!!! ارتش بعثی صدام شاید در اولین ­ماه­ های آغاز جنگ تحمیلی سال 1359 که از فتح خیالی و رویاهای پان عربی خود ناکام مانده  اقدام به استفاده از سلاح­ های ممنوعه شیمیایی علیه خطوط مقدم رزمندگان اسلام نمود. وحشتناک­تر از حمله شیمیایی صدام تبلیغات و اعترافات پی در پی در استفاده از سلاح ­های شیمیایی به عنوان جنگ روانی علیه رزمندگان دلاور و شهادت طلب اسلام بود.

صدام که به پشت گرمی اربابان غربی خود دست به جنایات جنگی از جمله بمباران شهرها، موشک باران شهرهای بی­ دفاع جمهوری اسلامی می­نمود، وقتی تأثیر تبلیغات شبانه­ روزی از طریق رسانه ­های فارسی زبان (به خصوص­ رادیو عراق) که مورد توجه رزمندگان جهت اطلاع از اوضاع داخلی عراق بود نتیجه نگرفت، با     بی­شرمی تمام در مقابل دیدگان جهانیان پس از سال ها استفاده بی­ محابا و گسترده استفاده از سلاح­ های ممنوعه شیمیایی که  دستور آن را از ارباب بزرگ خود آمریکا جنایت کار دریافت و هدیه کشورهای اروپایی از جمله آلمان، بلژیک، اتریش، انگلستان و ... که مرتب از هر بخشی و طریقی به عراق هدیه می­دادند از سال 59، 60، 61، 62، 64، 65 و 66 و اوج حملات شیمیایی در عملیات ­های والفجر 8 و کربلای 4 و 5 گاز تاول­زا (گاز خردل) و اعصاب (تابون و سارین) و خفه کننده در مقیاس بسیار بالا استفاده کرد، به طوری که در طول مدت زمان 8 سال دفاع مقدس بنده بارها و بارها شاهد آن بوده­ ام طی این دوره کافی ­است که کسی در یکی از عملیات­ ها در منطقه و خط مقدم حضور داشته باشد، حتماً شیمیایی شده است. حملات شیمیایی صدام بعثی در خطوط مقدم رزمندگان اسلام منجر به شهادت ده ها هزار نفر از رزمندگان قهرمان و چندین برابر جانباز شیمیایی گردیده است. مجروحین عزیز شیمیایی در کمال غربت و فراموشی هر روز با نفس­ های نیمه تمام راه شهداء را در پیش گرفته و به خیل شهداء می­ پیوندند و تحت عنوان یک بیماری لاعلاج، سرطان، سکته و .... به دیار باقی رجعت می­ کنند و راه رستگاری طی      می­ نمایند، اما دریغ و افسوس که بر سنگ مزار و تبلیغات خاک سپاری جمله جانباز شیمیایی و دشمنان سر سپرده ملت ایران به عنوان دشمنان قسم خورده در جایی ثبت و ضبط نمی­ گردد تا فرزندان ملت ایران در حافظ تاریخی خود کشورهای اهداکننده گازهای شیمیایی به صدام افلقی را به یاد داشته باشند و به لبخند ظاهری آنان فریب نخورده و دوباره گزیده نشوند. آری قصه تراژدی شیمیایی سردشت که در روز 8 تیرماه 1366 توسط هواپیماهای بمب افکن ارتش بعثی عراق با بمب­ های شیمیایی در چندین نقطه پر جمعیت شهر را  هدف قرار دادند و ده ها تن از مردم بی­ دفاع پیر و جوان و زن و کودک با گازهای کشنده شهید و مجروح کردند که برآوردهای اولیه و ثبت شده در سازمان­ های بین المللی 110 نفر شهید و 5 هزار مجروح شیمیایی است که حتما با گذشت زمان آمارها رو به افزایش بوده است.

چرا حافظه تاریخی مردم ایران فراموش­ کار است؟؟؟ چرا از دوره ­های تاریخی قتل و غارت و جنایت­­ها و جنایتکاران تاریخی به سادگی گذشت شده؟؟؟، چرا و صدها چرا؟!!!

هزاران افسوس که اگر امروز هم از حادثه وحشتناک و بزرگ بمباران شیمیایی شهر سردشت که شاید بعد از جنگ­ های جهانی اولین شهر است که بمباران شیمیایی شده است، به سادگی عبور کنیم و آن را به خاطرات فرزندان و آیندگان نسپاریم و پیگیر حقوق از دست رفته شهیدان و مجروحانمان نباشیم، شاید جهان آن را بارها و بارها تجربه کند. باید سالگرد شیمیایی سردشت را در حافظه جهانیان و  ملت قهرمان و بزرگ ایران ماندگار سازیم با درج در کتب درسی و نمادسازی و خاطره گویی و تاریخ سازی و نام گذاری خیابان­ های شهر و ... تا حداقل در نگاه جهانیان مظلومیت مردمان قهرمان ایران را یادآور و مرهم بر نفس­ های کم رقم جانبازان و یادگاران آن روزگار گردد.

محمدعلی بارانی

 

 

 

 

 

یادداشت روز                 بسم الله الرحمن الرحیم                   97/04/06

 

 

      

یک جام             یک جهان

   یک تیم            یک ایران

 فوتبال یکی از رشته­های ورزشی پرهیجان و همه پسند جامعه جهانی فارغ از هر سن، جنسیت، قومیت، و ملیت است. شاید پرطرفدارترین رشته ورزشی است که از آغاز تا پایان بر هیجانات انسان­ها تأثیر گذار است. میدان سبز چمن خارج از روشنی و دلپذیری میدان ارائه قدرت بدنی، اندیشه و فرهنگ جوامع مختلف است. از مجموعه حدود دویست کشور و واحد سیاسی بعد از طی مسابقات پیاپی بین قاره­ای بعد از هر چهار سال تیم­های مختلف در یک کشور منتخب و داشته­ها و قهرمان­ها خود را به میدان جهان اعزام و به رخ می­کشند. فوتبال علیرغم ورزش بودن در پس و پشت خود دنیایی از سیاست و سرمایه را به دنبال دارد و ........ میلیاردها دلار هزینه در کشورهایی توسعه یافته و مرفه تا کشورهایی فقیر بر مردم تحمیل و از طرفی تولید ثروت و خوشبختی و حداقل غرور و خوشبختی موقتی و ظاهری می­کند.

اگر چه ظاهر فوتبال با یک زمین مستطیل یک توپ و دو تیم و چند داور و مربی ساده می­نماید. اما بشدت علمی، ریاضی و مهندسی است. از انتخاب مربیان و تیم آماده سازی تا نحوه انتخاب بازیکنان تا چینش بازیکنان از تکنیک فردی تا تاکتیک صحنه و استراتژی خارج از میدان تا راهبردهای ملی در پس و پشت یک تیم قرار دارد. تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه از بهترین تیمها و با رهبری فردی دانشمند و خبره در دوران فوتبال ایران است. بی شک صحنه های تلاش حماسی غیور مردان دلاور فوتبال ایران که از پشتیبانی ملت بزرگ ایران به تمام معنا برخوردار بودند. در یک قدمی هدف با همه تلاش بازماندند. با بدنی خسته و رنجور و اندکی دلشکسته به وطن بازگشتند و به چشمان نگران 80 میلیونی پاسخی شایسته و درخور دادند. آن اعتماد دو طرفه بود. هرچند پیروزی قطعی نبود ولی شکست قطعی هم نبود زیرا سرمایه تجربه اندوزی در صحنه جهانی دست­مایه فردا و فرداهای آینده خواهد بود. درود بر مردان غیرتمندی که هرچه در توان داشتند در مقابل تیمهای بزرگ و مدعی اسپانیا و پرتغال کم نگذاشتند و تا شکست آنها فاصله ای نداشتند تا جای که باعث وحدت ملی و نشاط شدند. آری ایرانیان به لطف خدا با وحدت و یکپارچگی مردان میدانهای سختند. دیروز جنگ تحمیلی را با پیروزی به پایان بردند و امروز و فردا صحنه های علم و ورزش را فتح خواهند نمود.جوان ایرانی برای اول شدن هیچ کم ندارد.یک حداقلی از امکانات توجه و مدیریت جهادی میخواهد که انشالله فراهم شود.در دوره های بعدی در میدان 2022 جبران خواهند نمود و شگفتی ساز خواهند شد. خدا قوت قهرمانان سر بلند و بلند همت در تاریخ خواهید درخشید. زنده باد جوانان پر شور تیم های ملی، مربی فرهیخته و دانشمند به ایران خوش آمدید به مام وطن که چند روز گذشته با نگرانی شوق و دلهره شما را دنبال و امروز شما با اشک شوق در بغل میگیرد.درود قهرمانان درود.

ارادتمند محمدعلی بارانی  

 


تخریب دشمن







دانشگاه عالی دفاع ملی 1376
دانشگاه عالی دفاع ملی 1376




سال 1368 آموزش فرماندهان سپاه در دانشگاه امام حسین (ع) جهت آمادگی برای اولین حضور رهبری معظم انقلاب اسلامی در ستادکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی



بازدید از مرکز اسناد و تحقیقات سپاه








 

اسکله جزیره کیش - سال 1368 - از راست سردار محمدعلی بارانی و شهید مدافع حرم سردار الله دادی

 

اعزام سپاه یکصد هزار نفری محمدرسول ‏اللَّه به جبهه‏ های جنگ حق علیه باطل (1365 ش) عملیات کربلای 4 و 5 - محمد علی بارانی(نفر وسط)

در این روز، در حالی که بیش از شش سال از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران می‏گذشت، ده‏ها هزار بسیجی داوطلب از سراسر کشور در قالب بیش از دویست گردان با نام سپاه یکصد هزار نفری محمد(ص) عازم جبهه‏های نور علیه ظلمت شدند. حضور این خیل عظیم مشتاقان جهاد و شهادت در صحنه‏های نبرد، بار دیگر قدرت الهی ملت ایران را به نمایش گذاشت و این حرکت حماسی بی‏سابقه، وحشتی متزلزل کننده در دل دشمنان اسلام انداخت. با اعزام بزرگ یکصد هزار نفری سپاه حضرت محمد(ص)، و نیز گروه کثیری از نیروهای آموزش دیده و اعزام مجدد در گردان‏های منظم، جهت حضور در جبهه‏ها، شور و شوقی مقدس ایران اسلامی را فراگرفت.
 

 

زمستان سال 1364 - منطقه ی مرزی سوریه و لبنان - جبل الشیخ - محمدعلی بارانی

 

جنوب لبنان - سال 1364 - محمدعلی بارانی

 

 

ل

 

ب1

ب

ه

مریوان

رزمندگان

رزمندگان

رزمندگان

رزمندگان

سردار بارانی

سردار بارانی

سردار بارانی

سردار بارانی

عکس

عکس

عکس

عکسرزمندگان

رزمندگان

رزمندگان

شهدای گلستان

شهدای گلستان

شهدای گلستان

شهدای گلستان

شهدای گلستان

شهید

شهدای گلستان

شهدای گلستان

شهدای گلستان

شهید مکتبی

شهدای شمال

سردار شهید

سردار شهید

شهید گلگون

شهید عسکری

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید

شهید شمال

شهید شمال

شهید شمال

برادر شهید

رزمنده

 سردار بارانی و همرزمانش

شهید بارانی

شهدای شمال

شهدای شمال

شهدای شمال

شهدای شمال

شهیدستاری

مناطق جنگیمناطق جنگی

مریوانمریوانمریوانمریوانرزمندگان اسلامرزمندگان اسلامرزمندگان اسلامرزمندگان اسلامرزمندگان اسلامرزمندگان اسلامرزمندگان اسلامرزمندگان اسلام

شهید الله دادی

شهید اسودیشهیدشهیدطوسی

سردار بارانیسردار بارانیسردار بارانیسردار بارانیسردار بارانیسردار بارانیسردار بارانیسردار بارانی
سردار بارانی و 4 سردار در یک قاب صویرسردار بارانی و همرزمانشسردار بارانی سال 58 با لباس سپاه برای اولین بار

سردار بارانی و هرزمان شهیدش