قطره بارانی

دکتر محمدعلی بارانی

قطره بارانی

دکتر محمدعلی بارانی

قطره بارانی
دکتر محمدعلی بارانی استاد دانشگاه

۰۴ آبان ۹۷ ، ۰۰:۰۱

اربعین




اربعین برترین‌ها

اربعین حسینی آتش عشق عالم‌گیری است که طی قرون متمادی از جرقه و شعله‌ای در کربلا آغاز و کم‌کم جغرافیای دل‌های شیفتگان و عاشقان کشیده شده است.

این شعله مقدس امروز به اقیانوس پرتلاطم و پیوسته و همگرا تبدیل و تمامی مسلمانان جهان را در نوردیده و پیروان سایر ادیان را با شور و هیجان سؤالات فراوان بی‌تاب و درکام خود کشیده است.

دیری نخواهد پایید که جهان با تعجب متوجه آثار بی‌بدیل و تحولی شگرف و بی‌نظیری که شرکت‌کنندگان سایر مذاهب و فرق دینی و غیردینی را در کام خود فرو خواهد برد و حسینی و موحد و یکپارچه خواهد نمود. در طی چند سال گذشته رسانه‌های رسمی حتی کشورهای اسلامی از ظهور و بروز این حرکت توحیدی ناب با پرچم حسین (ع) ابن علی (ع) گزارشی درخور نداده و بی‌تفاوت از آن گذشته‌اند اما آزادگان عالم به‌سادگی از آن نمی‌گذرند. به‌زودی شبکه‌های اجتماعی و مردمی این پیام را جهانگیر خواهند نمود.

نقل خاطره‌ای در تائید موضوع خالی از لطف نیست، در مسیر اربعین با طلبه‌ای عراقی اهل نجف آشنا و همراه شدیم. ایشان می‌گفتند اربعین گذشته یک خانواده عراقی ساکن هلند برای شرکت در اربعین به عراق آمدند و در مسیر راهپیمایی از موکب‌ها و راه پیمان فیلم و عکس تهیه کردند.

این خانواده عراقی دختر ۱۰-۱۲ ساله‌ای داشتند که پس از بازگشت به هلند فیلم و عکس اربعین را به هم‌کلاسی‌هایش نشان می‌دهد، و آن‌ها موضوع را به اطلاع مادرانشان می‌رسانند. آن‌ها باخانم عراقی تماس گرفته و درخواست وقت و نشستی می‌کنند و ایشان می‌پذیرد.

در ساعت موعود به خانه عراقی مقیم هلند جمع می‌شوند و با ناباوری از شرح ماوقع می‌پرسند که می‌گویند در عراق (در کشور شما) در طول 80 کیلومتر غذا، جا و خدمات مجانی می‌دهند (به میلیون‌ها نفر و طی چندین روز) ایشان تائید می‌کنند. خانم‌های هلندی ۵۵ نفر تصمیم می‌گیرند که در اربعین بعدی (امسال) شرکت کنند و از نزدیک به چشم خود ببینند که امسال می‌آیند و می‌بینند، از این دسته کم نیست علت حضور بیشتر سال‌به‌سال اربعین نیز همین اطلاع‌رسانی مردمی است.

برترین‌ها در اربعین:

1.       بالاترین جمعیت راهپیمایی ثبت‌شده جهانی.

2.       طولانی‌ترین نماز دیده‌شده (حدود ۴۰ کیلومتر).

3.       همگراترین و هم‌دل‌ترین جمعیت.

4.       هم‌نواترین عزاداری که نوحه‌ها و مرثیه‌ها به زبان‌های هندی، ایرانی، عربی، پاکستانی، و ترکی در طول مسیر پخش و همگان گریه‌کنان بر سر و سینه می‌زنند.

5.       بالاترین سطح کیفیت و کمیت پذیرایی جهانی از غذا و محل خواب و اسکان مجانی برای ده ها میلیون نفر و چندین شبانه روز

6.       بالاترین سطح امنیت شبانه‌روزی زائران

7.       بالاترین سطح ایثار و گذشت در روابط انسانی.

8.       بالاترین سطح فاصله طی شده توسط توده­های عمومی ده­ها میلیونی از کوچک و بزرگ ۹۰ کیلومتری.

9.       طولانی‌ترین و متعددترین دسته عزاداری و سینه‌زنی با آواها و زبان‌ها و لهجه‌های جهانی که هم یک صدا فریاد می زنند لبیک یا حسین (ع).

ادامه دارد ...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۴
محمدعلی بارانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">