قطره بارانی

دکتر محمدعلی بارانی

قطره بارانی

دکتر محمدعلی بارانی

قطره بارانی
دکتر محمدعلی بارانی استاد دانشگاه

۰۳ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۴۵

خرمشهر را خدا آزاد کرد

بسم الله الرحمن الرحیم

خرمشهر را خدا آزاد کرد.    امام خمینی (ره)                    

97/03/03

فتح خرمشهر 1

خرمشهر قهرمان که با تهاجم سراسری روزهای آغازین جنگ توسط ارتش بعثی با دو تیپ از نیروهای ویژه و یک لشگر زرهی، محاصره شد. پس از 34 روز مقاومت قهرمانانه نیروهای سپاه پاسداران خرمشهر به فرماندهی شهید محمد جهان آرا و نیروهای جان بر کف تکاور ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مردمی سرانجام با تهاجم از زمین و هوا زیر آتش خمپاره توپخانه و هوایی اشغال شد. دوران اشغال این تیکه از جان مام وطن 578 روز به طول انجامید و سرانجام در پی سلسله عملیات های مشترک و پیروز سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در عملیات بزرگ بیت المقدس که در نیمه شب 10 اردیبهشت سال 1361 با رمز یا علی ابن ابیطالب(ع) با (فرماندهی مشترک فرمانده کل سپاه محسن رضایی و ارتش جمهوری اسلامی شهید صیاد شیرازی) طی چند مرحله، شکست پی در پی ارتش بعثی عراق صبح روز سوم خرداد سال 1361 آزاد شد.

در جریان آزاد سازی خرمشهر حدود 16 هزار نفر از نیروهای دشمن بعثی کشته شده و 19 هزار نفر نیز به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند. در این عملیات بزرگ متأسفانه نیروهای خودی حدود 6000 نفر شهید عالی قدر تقدیم کردند و خونین شهر را به خرمشهر تبدیل شد.

امام خمینی‌(ره) در پی پیام تبریکی فرمودند :«خرمشهر را خدا آزاد کرد.» این جمله حاوی پیام های مختلفی بود که می­توان این­گونه برداشت نمود که امدادهای غیبی و الهی پشتیبان نیروهای رزمنده بودند و وحدت و توکل به خدا در نیروهای یدالله واحده شدند و جشن پیروزی را با هم گرفتند.

بله فتح خرمشهر درسی است که هرگاه وحدت در میان ملت و سپاه و بسیج و ارتش وحدت و جهادسازندگی و همدلی باشد پیروزی قریب است. همانطور که آن روزگار بر دشمن تا دندان مسلح که ورزیده ترین نیروهای ویژه های جنگ شهری خود با حفر کانالهای پی در پی و سنگرهای چند لایه و میدان های وسیع مین خیال ترک خرمشهر را نداشت. به طوری که صدام با اطمینان کامل از پدافند دورا دور و چند لایه و استقرار نیروهای زرهی و توپخانه در پشتیبانی نزدیک با نخوت و غرور فراوان اعلام کرده بود که اگر ایرانی ها خرمشهر را باز پس بگیرند، من کلید بصره را به آنها خواهم داد. با شکست سنگینی که نیمی از نیروهای ارتش بعثی در این عملیات از بین رفت و غرور ملی ایرانیان که با تعرض قوای بعثی جریحه­دار شده بود. دوباره بازگشت و ایران سراسر جشن و سرور شد. با وحدت و توکل می­شود بارها و بارها پوزه دشمن را به خاک مالید.

مبارک و  فرخنده باد بر ملت غیور و سپاه  قهرمان و بسیج جان بر کف و ارتش دلاور قهرمان و جهاد سازندگی ایران و افتخار ابدی برای ایرانیان و جانبازان عزیز، یاد شهدای عزیز و قهرمان یادشان شاد و راهشان پررهرو باد..

بر روح امام(ره) و شهداء صلوات                     

                                                                          محمد علی بارانی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۳
محمدعلی بارانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">